وندا

نکات کلیدی در افزایش رتبه سایت در گوگل

نکات کلیدی در افزایش رتبه سایت در گوگل

با توجه به الگوریتم جدید گوگل و حذف شدن کلمات کلیدی در رتبه بندی سایت ها و اهمیت زیاد گوگل به محتوای وب سایت ها، ضروری است که وب مسترها بیش از پیش در بروزرسانی دانش خود در زمینه طراحی وب سایت و سئو تلاش کنند. نکات زیر از اصول اساسی بهینه سازی سایت با الگوریتم جدید گوگل (پاندا) می باشد. لازم است در طراحی وب سایت از همان ابتدا نکات زیر را مد نظر قرار دهید.

رتبه در اصل یک الگوریتم آنالیز لینک در موتورهای جستجو است که توسط آن اهمیت لینک ها در دیتابیس موتورهای جستجو محاسبه می گردد.



رتبه صفحات توسط الگوریتم های مختلفی در موتورهای جستجو محاسبه می شود و به بیان ساده تر رتبه صفحات با تعداد لینک های موجود در صفحات وب سایت قابل ارزیابی است. لینک هایی که در یک صفحه سایت ممکن است وجود داشته باشند عبارتند از:

  1. Backlinks
  2. Inbound links
  3. Internal Links
  4. External Links
  5. No-Follow Links
  6. Do-Follow Links

گوگل و دیگر موتورهای جستجو این 6 لینک را در صفحات بررسی می کنند و به صفحات رتبه بین 1 تا 10 میدهند.
نکات زیر از اصول اساسی برای افزایش رنکینگ در موتورهای جستجو است.

1- کیفیت محتوا و مطالب

با توجه به اینکه از سال 2012 الگوریتم گوگل برای رتبه بندی از تأکید بر کلمات کلیدی به سمت محتوای وب سایت گرایش پیدا کرده لذا لازم است که برای ارتقای رنکینگ صفحات در طراحی وب سایت از مطالبی استفاده شود که بازدیدکنندگان سایت شما علاقمند به دنبال کردن مطالب و حتی به اشتراک گذاشتن آنها باشند. لذا ایجاد محتوا در وب سایت ها از وظایف یک متخصص سئو برای پشتیبانی از وب سایت درآمده و وب مسترها باید مرتباً در ایجاد محتوا در وب سایت فعالیت کنند تا بتوانند وب سایت خود را در صفحه اول گوگل حفظ کنند.

2- ثبت وب سایت در دایرکتوری ها

هرچه تعداد لینک هایی که به وب سایت شما ختم می شوند بیشتر باشد رنکینگ سایت شما نیز بیشتر خواهد شد. برای این منظور شما باید طراحان وب سایت، سایت خود را در دایرکتوری ها ثبت کنند. معروفترین دایرکتوریها عبارتند از:

  1. DMOZ
  2. Yahoo Directory
  3. Best of the Web
  4. Ezine Articles
  5. Article Base
  6. Go Articles

3- پست مطالب بصورت میهمان در وبلاگها

بعضی از وبلاگها دارای امکان ارسال مطلب بصورت میهان هستند. بهترین تکنیک افزایش رنکینگ استفاده از وبلاگهای دارای رنکینگ بالاست. در این وبلاگها شما میتوانید ضمن نظردهی لینک سایت خودتان را بعنوان بک لینک وارد و بدین وسیله رنکینگ سایت خودتان را بالا ببرید.

4- تبادل لینک

یکی از قدیمی ترین تکنیک های افزایش رنکینگ صفحات است که هم اکنون نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در تبادل لینک سعی کنید از سایت هایی که دارای رنکینگ بالاتری نسبت به شما هستند استفاده کنید.

5- بروزرسانی و آپدیت کردن سایت

گوگل سایت هایی را که مرتب در حال بروزرسانی و پست مطالب و موضوعات جدید میباشند را دوست دارد. بنابر این سعی کنید همواره برطبق یک برنامه مدون سایت خود را بروز کنید.

6- ارسال نظر در دیگر وبلاگها

این نیز از دیگر تکنیکهای بسیار موثر در افزایش رنکینگ وب سایت است. وبلاگها دارای تنظیمات پیروی از لینگ و عدم پیروی از لینک می باشند. در هر دو صورت گوگل به لینک هایی که به سایت شما ختم میشوند رتبه میدهد.

لینک گذاری در دیگر سایت ها

7- شبکه های اجتماعی

با ثبت وب سایت در شبکه های اجتماعی بصورت رایگان ترافیک زیادی را به سمت سایت خود خواهید کشاند. شبکه های اجتماعی با به اشتراک گذاشتن سایت شما باعث افزایش رنکینگ در گوگل خواهند شد. معروفترین شبکه های اجتماعی عبارتند از:

  1. Facebook
  2. Google Plus
  3. Squidoo
  4. Digg
  5. Hub Pages
  6. Stumble Upon

8- آنلاین بودن سایت

در صورتی که وب سایت شما برای مدت طولانی قطع باشد گوگل رتبه منفی به آن خواهد داد. سعی کنید از هاست های ابری که دارای قطعی خیلی کمی هستند استفاده کنید.

9- استفاده از کلمات کلیدی متداول

همانطور که میداند کاربران اینترنت برای جستجو خدمات و یا کالا تنها قسمتی از جمله جستجوی را وارد می کنند بنابر این شما اگر بتوانید آنها را شناسایی و در هنگام طراحی وب سایت و ایجاد صفحات سایت آنها را در صفحات وب بگنجانید باعث خواهد شد که سایت شما در رتبه های بالایی در گوگل قرار بگیرد. مثلاً ممکن است کسانی که به دنبال خدمات سئو می باشند تنها کلمه سئو را جستجو کنند و یا خدمات سئو و کمتر اتفاق می افتد که جمله خدمات سئو برای وب سایت را وارد کنند پس شما باید بر روی کلمه سئو متمرکز شوید.

10- تبلیغ وب سایت

بنری از وب سایت خودتان تهیه کنید که بیانگر فعالیت سایت شما باشد و آنرا در سایت های دیگر تبلیغ کنید. این امر باعث افزایش ترافیک به سمت سایت شما خواهد شد.

11- صفحات متعدد داشته باشید

هرچه تعداد صفحات سایت شما بیشتر باشد گوگل رتبه بالاتری به آن می دهد البته باید از ایجاد صفحات تکراری بطور جدی اجتناب کنید تا باعث جریمه نشوید.

12- شرکت در تالارهای گفتگو

گوگل علاقه زیادی به تالارهای گفتگوی فعال که مرتب در حال بروزرسانی هستند می باشد. با شرکت در این تالارها و قرار دادن لینک سایت خود در آنها باعث ایجاد بک لینک شده که همانطور که توضیح داده شد افزایش رتبه در گوگل را در پی خواهد داشت.

13- استفاده از امضاء

سعی کنید در ایمیل ها و یا تالارهای گفتگو امضاء خودتان را که آدرس وب سایتتان نیز در آن وجود دارد قرار دهید. این نکته ظریف باعث افزایش بازدید از سایت و رنکینگ در گوگل خواهد شد.

14- گوگل در چه بازه زمانی سایت ها را مرور می کند؟

گوگل در هر سال چهار بار سایت ها را ارزیابی مجدد می کند و در این ارزیابی ممکن است سایتی از رتبه بالاتر به رتبه پایین تر نزول و یا از رتبه پایین به بالا صعود نماید.

15- هرگز از تکنیک های غیرمجاز استفاده نکنید

از نرم افزارها و یا سایت هایی که ادعای سئو وب سایت شما در زمان کوتاه می کنند استفاده نکنید. گوگل توانایی تشخیص تاکتیک های غیرمجاز را دارد و این امر باعث بلاک شدن سایت شما خواهد شد

تاريخ ارسال: نویسنده: