وندا

کسب درآمد از وبسایت شخصی

کسب درآمد از وبسایت شخصی

مطالب متعددی درباره شیوه‌های راه‌اندازی وبسایت و نیز روش‌های بهبود رتبه جستجوی آنها در موتورهای جستجو وجود دارد. در این میان شاید این پرسش به‌ذهن برسد که چگونه می‌توان از طریق اینترنت یا ایجاد یک وبسایت کسب درآمد کرد؟

امکان دارد تنها راهی که به ذهنتان خطور کند، فروش محصولات مختلف در وبسایت باشد. اما راه های کسب درآمد از طریق راه اندازی وبسایت فقط به این نکته محدود نمی شود. در حقیقت راه های متعددی برای کسب درآمد از طریق اینترنت وجود دارد که راه اندازی فروشگاه الکترونیک یکی از آنهاست.

می توانیم بگوییم شیوه هایی نظیر درج تبلیغ و ارائه سرویس های ویژه به کاربران عضو شده در وبسایت از مهم ترین شیوه های کسب درآمد برای وبسایت های کوچک و معمولی محسوب می شود.

در ادامه با ما باشید ...



تبلیغات

یکی از رایج ترین شیوه ها برای کسب درآمد از طریق وبسایت، جذب و درج آگهی است. بسیاری از وبسایت های کوچک و بزرگ دنیا، بیشترین درآمد خود را از طریق جذب آگهی و نمایش آن در صفحات مختلف به دست می آورند. آگهی های اینترنتی به چند دسته اصلی تقسیم می شود که مهم ترین آنها عبارت است از: تبلیغات بنری، تبلیغات متنی، رپرتاژ آگهی، تبلیغات ویدئویی و تبلیغات ایمیلی.

تبلیغات بنری

احتمالا در وبسایت های مختلف دیده اید که بخش هایی در بالا، پایین یا کنار وبسایت به نمایش مستطیل هایی اختصاص دارد که به معرفی و تبلیغ یک محصول یا وبسایت هایی خاص می پردازد. این مستطیل ها را در اصطلاح «بنر» می نامند. بنرها به صورت یک تصویر ثابت یا متحرک است. برای دریافت سفارش تبلیغ بنری می توانید به صورت مستقیم اقدام به جذب آگهی کرده یا از خدمات شرکت هایی که واسطه تبلیغ دهنده و تبلیغ گیرنده هستند، استفاده کنید.

خوشبختانه چند شرکت ایرانی چنین خدماتی را به صاحبان وبلاگ ها و وبسایت های مختلف ارائه می کنند.

تبلیغات بنری معمولا به دو شکل «پرداخت به ازای هر بار نمایش» یا «پرداخت به ازای هر بار کلیک» عرضه می شود. در شیوه «پرداخت به ازای هر بار نمایش»، ملاک پرداخت پول به شما، به تعداد دفعات نمایش آگهی در وبسایت تان است. در مقابل در شیوه «پرداخت به ازای هر بار کلیک»، دیگر مهم نیست چند بار کاربران آگهی را می بینند، بلکه تعداد کلیک روی آگهی ملاک خواهد بود. در شیوه دوم، کسب درآمد به تعداد کلیک کاربران روی آگهی به نمایش در آمده بستگی دارد.

اگر به صورت مستقیم اقدام به جذب آگهی کنید، می توانید در ازای بازه زمانی مشخص (مثلا یکماهه) مبلغی را از آگهی دهنده دریافت کنید.

تبلیغات متنی

همان طور که از نامشان پیداست، آگهی های متنی فقط محدود به متن است و هیچ گونه تصویری در آن جای ندارد. یک آگهی متنی معمولا شامل عنوان اصلی آگهی، توضیحاتی کوتاه درباره آن و لینک به صفحه تبلیغ دهنده است . هزینه تبلیغات متنی (و در نتیجه درآمد آن) کمتر از تبلیغات بنری است. برای جلب تبلیغات متنی نیز می توانید همانند تبلیغات بنری به صورت مستقیم اقدام کنید یا از خدمات شرکت های واسطه میان تبلیغ بینندگان و تبلیغ دهندگان استفاده کنید. جالب اینجاست که بسیاری از شرکت های مطرح در دنیا نظیر گوگل به عنوان واسطه درج آگهی متنی عمل می کنند. خوشبختانه برای این شیوه از تبلیغ نیز چند شرکت ایرانی خدمات واسطه ای بین تبلیغ گیرندگان و تبلیغ دهندگان ارائه می کنند. تبلیغات متنی نیز همانند تبلیغات بنری معمولا به صورت «پرداخت به ازای هر بار نمایش» یا «پرداخت به ازای هر بار کلیک» است.

رپرتاژ آگهی

در این شیوه به عنوان مدیر وبسایت مطالب ویژه را که کاربرپسند است تهیه می کنید و می کوشید برای آن محصول یا شرکت خاص تبلیغات انجام دهید. این تبلیغ می تواند در قالب قراردادن لینک تبلیغ دهنده یا ارائه توضیحاتی درباره خدمات یا محصولات آنها باشد. در نگارش این گونه آگهی ها باید دقت شود که برای کاربر جذاب بوده، حس خواندن یک آگهی را به او القا نکند. فرض کنید یک وبسایت برای آموزش «آشپزی» راه انداخته اید. در این صورت اگر از مطالب شما استقبال خوبی شده باشد، می توانید با یک موسسه آموزش آشپزی یا حتی یک رستوران مطرح صحبت کرده، در قالب یک متن جالب و خواندنی، خدمات آنها را به کاربران خود معرفی کنید.

تبلیغات ویدئویی

با گسترش شبکه های اجتماعی و شبکه های اشتراک گذاری ویدئویی، شیوه جدیدی برای تبلیغات در وبسایت های اینترنتی شکل گرفت. در این شیوه می توانید فایل های مختلف ویدئوی کاربرپسند را که در ارتباط با فعالیت وبسایت تان تهیه کرده اید، در سایت خود یا سایت های دیگر به اشتراک بگذارید. دراین میان می توانید در بخش های مختلفی از ویدئوی خود، نام و یا نشانی اینترنتی تبلیغ دهنده را درج کنید. برخی از معروف ترین وبسایت های به اشتراک گذاری فایل های ویدئویی نظیر یوتیوب این امکان را به شما می دهند تا لینک های مختلفی را برای فایل ویدئویی در حال اجرا روی سیستم کاربر قرار دهید.

تبلیغات ایمیلی

این شیوه از تبلیغات سابقه ای بسیار طولانی دارد. بسیاری از وبسایت های پرطرفدار ـ که محتویات کاربرپسند زیادی دارد ـ از این شیوه برای کسب درآمد استفاده می کنند. فرض کنید وبسایت شما در روز مطلبی درباره «شیوه های کاهش وزن و تناسب اندام» منتشر می کند. در این صورت ممکن است کاربران زیادی به عضویت وبسایت شما درآیند و از این طریق به ایمیل هزاران کاربر فعال دسترسی داشته باشید. به این ترتیب هرچند هفته یکبار می توانید یک ایمیل حاوی آگهی مرتبط با موضوع وبسایتتان به این کاربران ارسال کنید. مثلا می توانید از یک شرکت فروشنده تجهیزات تناسب اندام یا یک پزشک متخصص تغذیه آگهی گرفته و آن را به ایمیل خوانندگان خود ارسال کنید. از آنجا که طیف هدف در این شیوه از تبلیغات معمولا مشخص است، این شیوه بسیار مؤثر ارزیابی می شود.

همکاری در سیستم فروش

گسترش سایت ها و وبلاگ های مختلف سبب شده است بسیاری از فروشگاه های بزرگ اینترنتی برای تبلیغ کالاهای خود و فروش بیشتر به شیوه ای جدید دست یابند. در این شیوه که در اصطلاح «همکاری در سیستم فروش» نامیده می شود، وبسایت اصلی فروشگاه اینترنتی، کدهایی را در اختیار وبسایت ها و وبلاگ های کوچک قرار می دهد تا آنها این کدها را در بخش های مختلفی از وبسایت یا وبلاگ خود بگذارند. به این ترتیب هر بار که کاربر به این وبسایت ها و وبلاگ ها مراجعه کند، تبلیغات محصولات یا خدمات سایت فروشنده را می بیند. هر بار که کاربر روی یکی از این آگهی ها کلیک کند و به وبسایت اصلی فروشگاه اینترنتی برود و خریدی انجام بدهد، درصدی از میزان خرید به حساب وبسایت نمایش دهنده آگهی واریز می شود.

برای همکاری در فروش هم چند شرکت ایرانی در فضای مجازی مشغول فعالیت هستند و به صاحبان وبسایت ها و وبلاگ ها خدمات می دهند. کافی است در یکی از این وبسایت ها ثبت نام کرده ، با درج تبلیغ در وبسایت یا وبلاگ خود کسب درآمد کنید.

عضویت ویژه: اگر قلم خوبی دارید یا می توانید اطلاعات مورد علاقه کاربران خود را هم تهیه کنید، استفاده از شیوه عضویت ویژه می تواند منبع خوبی برای درآمدزایی وبسایت شما محسوب شود. (البته فراموش نکنید کپی برداری از مطالب سایت های دیگر شیوه درستی نیست و سبب کاهش رتبه شما در موتورهای جستجو می شود). در این شیوه شما بیشتر مطالب خود را در اختیار همه کاربران قرار می دهید، اما برخی مطالب را فقط در اختیارکاربران ویژه خود می گذارید. به این ترتیب افراد برای این که بتوانند به این مطالب و محتویات ویژه دسترسی داشته باشند، باید به صورت ماهانه یا سالانه، مبلغی را به عنوان حق عضویت پرداخت کنند.

منبع: جام جم آنلاین

تاريخ ارسال: نویسنده: