وندا

تاثیر بر ذهن مشتری در وب سایت

تاثیر بر ذهن مشتری در وب سایت

تمامی کسانی که وب سایت یا وبلاگ دارند وبه خصوص آن هایی که کسب وکاری را در اینترنت راه اندازی کرده اند به دنبال تاثیر گذاری بر مخاطبان خود هستند این موضوع در فروش اینترنتی نسبت به سایر کسب وکارهای آنلاین اهمیت بیشتری دارد.

قاعدتا باید به این نکته توجه کرد که نمی توان یک چهار چوب مشخص جهت موفقیت در فروش برای تمامی فروشگاه هاوکسب کارها در نظر گرفت؛ چون کاربران هر وب سایت ویژگی های خاص خود را دارند. اما می توان قوانینی را تعریف کرد که با توجه وشخص سازی ان ها فرایند فروش را بهینه تر و کارساز تر کرد.

در ادامه با ما باشید .



نیاز را شاید به عنوان پایه ی بازاریابی نام ببرند. زیرا اگر نیاز نباشد، مسلما محصولی نمی بایست تولید شده وبه مشتریان عرضه شود. اما یک سوال: آیا مردم دنیا به آی پد نیاز داشتند؟ شاید یک خواسته در این زمینه وجود داشت اما نیازی به آن نبود. پس چگونه این محصول بلافاصله پس از تولید بااین حجم تقاضا واستقبال مواجه شد؟

مسئله این است که اکثر ما فکر می کنیم باید بسیار منطقی باشیم و فقط در چهار چوب هایی که به عنوان استاندارد مطرح می شود حرکت کنیم به همین دلیل است که با توجه بیش از اندازه به نیازها، خواسته های مردم را فراموش می کنیم.

علاوه بر شناخت نیازها و پاسخ ها به آن ها طرف دیگر بازاریابی شناخت خواسته های مشتریان وتبدیل ان ها به نیاز است. به همین خاطر است که اکنون چیزهایی که روزی در آرزوها وتخیل به دنبال آن ها بودیم را در دستانمان لمس می کنیم. مانند سه بعدی دیدن تصاویر پخش شده از تلویزیون و... . در واقع نیازی به این موارد نداشتیم اما جزو خواسته هایمان بود. اگر با یک جست وجو نمودار فروش تلویزیون های سه بعدی را پیدا و مشاهده کنید کاملا این موضوع را درک می کنید.

بسیار خوب ! اکنون که با دو پایه ی اصولی بازاریابی آشنا هستیم دو سوال پیش می اید:

اول اینکه ایا با رعایت این دو اصل در برنامه های مرتبط با کسب وکارمان می توانیم فروش خوبی داشته باشیم و دومین سوال اینکه چطور است که مردم چیزهایی را که نیاز ندارند و حتی جزو خواسته هایشان هم نیست می خرند؟

مسلما جواب سوال این که یک نه محکم است! این دو اصل پایه های اساسی بازاریابی هستند اما لزوما همه چیز نیستند. دقیقا با همین دیدگاه می توان پاسخ سوال دوم را هم داد.

مردم در خرید ها رفتارهای متفاوتی حتی با انچه تصورمی کنند دارند ویژگیهایی که در وجود ما و به خصوص در ذهنمان وجود دارد، باعث این رفتار می شود.

بیشترین چیزی که مشتری را در موردیک خرید مصمم ویا منصرف می کند، احساس او در لحظه ی خرید است.

اگر به این مورد دقت کنید و همه شرایط را برای انتقال یک حس خوب وقابل اعتماد به مشتری بهبود دهید مطمئا خود شما خوب و پایداری خواهید داشت.

این حس خوب در اولین قدم با ورود ومشاهده ی یک وب سایت با یک قالب مناسب و کارآمد، رنگ بندی یک پارچه و متناسب، تصاویر گویا و در کل با ویژگیهای بصری(قابل مشاهده)مناسب وب سایت شما حاصل می شود.

پس از آن می بایست خوراک محتوایی خوبی برای خریداران آماده کرده باشید. اطلاعات دقیق وکارامد از محصول یا خدمتی که ارائه می دهید، همراه با چاشنی های تبلیغاتی، تصاویر گویا و واقعی در صورت امکان ویدئوهای مرتبط، می تواند این حس را به خریدار منتقل کند که شما بیشتر از پول به فکر خود او هستید.

راستی اسم پول امد!در نظر داشته باشید که قیمت محصول یا خدمت مورد نظر تنها برای یک بار در قسمت توضیحات محصول قرار دهید! تنها یک بار!

آسان بودن مرحله ثبت سفارش و خرید قدم بعدی است که می بایست در روند فروش خود رعایت کنید. بیشتر خریداران در مرحله نهایی ثبت سفارش اقدام به ترک فرآیند می کنند. یک فرایند بهینه وآسان می تواند مشتریان بسیاری را به خرید تشویق کند. سعی کنید فقط اطلاعات مورد نیاز را از خریدار دریافت کنید .

علاوه بر مشکل بودن فرایند ثبت سفارش دلیل دیگری که باعث می شود تا خریداران در مرحله ی پایانی از خرید انصراف دهند، تغییر قیمت محصول (این مورد در فروشگاههای عرضه کننده کالا رخ می دهد) به دلیل اضافه شدن قیمت حمل و نقل وسایر هزینه ها است .

سعی کنید از همان ابتدا قیمت کامل محصول را به مشتری نشان دهید و در ادامه فرایند خرید چیزی به ان اضافه نکنید. (قیمت کامل شامل قیمت محصول، هزینه حمل و نقل، مالیات و . . .)

راه های پرداخت وارسال مختلفی را در وب سایت خود داشته باشید تا مخاطب بتواند به راحتی از میان ان ها یکی را انتخاب کند.

گارانتی را فراموش نکنید. به مشتری اطمینان دهید که کیفیت محصول و خدمتتان را قبول دارید وبرای اینکه او راحت باشد حاضرید در صورت عدم رضایت مبلغ پرداختی را به او باز گردانید .

این نکته را در نظر داشته باشید که عمل خرید هر چقدر هم که دلچسب باشد، حس نامناسبی را در مخاطب ایجاد می کند. حسی مانند پشیمانی ! این حس ناشی از تردید مشتری درا نتخاب درست و تایید یاعدم تایید این انتخاب از جانب اطرافیان است .

به نظرتان برای اینکه مشتری در این وضعیت باقی نماند(باقی ماندن مشتری دراین وضعیت برای کسب وکار ونام تجاری شما بسیار خطرناک است)چه کار بایدکرد؟

راه حل تقریبا ساده ای را برای این مورد عنوان می کنم.

حداکثر تا8ساعت پس از ثبت سفارش توسط مشتری با او تماس تلفنی برقرار کنید یک بار دیگر مزیت های انتخابش را یاداوری کنید وتایید کنید که در صورت عدم رضایت از محصول یا خدمتتان می تواند ان را عودت دهد و وجه پرداختی را باز پس گیرد. مطمئن باشید در صد بسیار کمی از مشتریان پس از این تماس اقدام به انصراف خواهند کرد(نزدیک به صفر درصد!)

البته همیشه باید به این فکر کنید که کالا یا خدمات باکیفیت به کاربران عرضه کنید. در غیر این صورت نباید انتظار رفتار مناسب وبا کیفیت از خریداران داشته باشید .

خدمات پس از فروش را فراموش نکنید وقتی که مطمئن شدید مشتری حداقل یک یا چند تجربه استفاده از محصول یا خدمات شما را کسب کرده است با او تماس بگیرید. (تقریبا دو هفته پس از ارسال سفارش )

از تجربه اش در مورد خرید از شما و کیفیت محصول یا خدمت خود بپرسید. در این مرحله پیشنهاد خرید جدید مطرح نکنید وبه او یادآوری کنید که آماده رفع هر گونه مشکل احتمالی پیش آمده در ارتباط با محصول یا خدمت خریداری شده هستید.

منبع: عصر ارتباط

تاريخ ارسال: نویسنده: